4.21.2014

6 MONTHS IN SOUTH AMERICA //




Two years ago, I studied the organisation of illegal settlements in north Lima for my master's memoir.  At the end of the semester I took off, went to an association there to investigate on the field for 3 months. After what I travelled around for another 3 months. It'es been difficult to sum up this whole adventure and I haven't find the right way to put yet. I figured this could be an appropriate place. So I'll post articles, like I would have written them on a travel journal - places by places. I hope you'll enjoy it, this may remind you of previous trips of your own or inspire you to go. 

I must say I've been blessed on this journey. I met such amazing people, spent quality time with friends on the way and got to discover places, colors, smiles, feelings… I'll never forget. 
Thank you all so much for sharing a piece of your world with me. I'll carry it within anywhere I'll go now. 

By B.
pour le français cliquez sur more

Il y a deux j'étudiais le développement des occupations illégales à Lima pour mon mémoire de master. A la fin du semestre je suis partie dans une association sur place pour faire du terrain pendant 3 mois. Après quoi j'ai voyagé pendant encore 3 mois. Il m'est difficile de résumer cette aventure et je n'ai pas encore trouvé le bon moyen d'en parlé. Je me suis dit que le blog pouvait être un espace approprié. Je vais essayer de publier des posts comme j'aurai pu le faire sur un carnet de route - lieu par lieu. J'espère que ça va vous plaire, que ça pourra vous remémorer des souvenirs de vos propres voyages ou vous encourager à prendre le large.

By B.